پلی فنول در روغن زیتون برای سلامتی مفید است

به گفته نصیر مالک، فیزیولوژیست گیاهی در سرویس تحقیقاتی وزارت کشاورزی روغن زیتون طبیعی بدون بو ایالات متحده، 99 درصد از فواید روغن زیتون برای سلامتی به پلی فنول ها مربوط می شود.

پلی فنول یک اصطلاح چتر برای دسته ای روغن زیتون صنعتی از مواد شیمیایی آلی است که در چندین نوع گیاه یافت می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. بیش از 8000 پلی فنل شناسایی شده است و EVOO دارای 25 نوع مختلف پلی فنول است.

صدها مطالعه در طول سال‌ها نشان داده‌اند که پلی فنول‌ها مسئول طیف وسیعی از فواید از کاهش خطر سرطان پروستات و سینه تا کاهش اثرات زوال عقل هستند.

آخرین تحقیقات در مورد فواید روغن زیتون طبیعی خوراکی فرابکر برای سلامتی چه می گوید؟

تحقیقات جدید در مورد مزایای سلامتی روغن زیتون به طور مداوم توسط نهادهای دولتی و خصوصی منتشر می شود. برای کمک به تجزیه حجم گسترده اطلاعات موجود در مورد موضوع، برخی از برجسته ترین نکات را در زیر آورده ایم.

روغن زیتون فرابکر و بیماری های قلبی عروقی

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی عروقی روغن زیتون عامل اصلی مرگ و میر در جهان است.

تنها در سال 2019، حدود 17.9 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته جان خود را از دست دادند. سازمان بهداشت جهانی تخمین زد که بیماری های قلبی عروقی عامل تقریباً یک سوم مرگ و میرهای جهانی در آن سال است.

با این حال، یک مطالعه آوریل 2020 که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، نتیجه گرفت که مصرف روزانه فقط یک قاشق غذاخوری (8.8 میلی لیتر) روغن زیتون می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 14 درصد کاهش دهد.

محققان پس از نظارت بر سلامت و رژیم غذایی 93000 بزرگسال به مدت 24 سال به این نتیجه رسیدند.

  • منابع:
    1. Olive Oil Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از سرامیک برای تولید قطعات خودرو
    2. حفظ سلامت جنین با پوشیدن پالتو چرم در بارداری
    3.  با استفاده از چسب می توانید مار پیتون را گیر بی اندازید!!
    4. چگونه از چاه فقر به قله ثروت برسیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما