کشف نوعی کیوی در دبی که عامل ویروس کرونا بود

کیوی کالری، پروتئین و چربی کمی دارد و منبع خوبی از فیبر است. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از کاروتنوئید ممکن است به محافظت در برابر برخی بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی کمک کنند.

کیوی در دبی دارای ویتامین C فوق العاده بالایی است، با یک کیوی 3.5 اونس (100 گرم) بیش از 80 درصد از میانگین نیاز روزانه ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

همچنین در عملکرد ایمنی نقش دارد و بدن شما برای ساخت کلاژن و انتقال دهنده های عصبی به آن نیاز دارد. علاوه بر این، کیوی حاوی پتاسیم، مس، ویتامین K، فولات و ویتامین E است که یک ماده مغذی محلول در چربی است که اثرات آنتی اکسیدانی دارد و نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی دارد.

بررسی 69 مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر رژیم غذایی و غلظت بالای کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E در خون با خطر کمتر بیماری قلبی، سرطان کل و مرگ به هر علت مرتبط است. کیوی سرشار از تمام این مواد مغذی است.

بعلاوه، مطالعه‌ای که شامل داده‌هایی روی بیش از 17000 بزرگسال بود، نشان داد کسانی که رژیم‌های غذایی‌شان سرشار از کاروتنوئید کل بود، خطر کمتری برای علائم افسردگی داشتند.

کیوی همچنین حاوی ترکیبات پلی فنل مانند اسید کافئیک و اسید کلروژنیک است که اثرات ضد التهابی در روده و سراسر بدن دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که ظرفیت کل آنتی اکسیدانی کیوی بیشتر از بسیاری از میوه های محبوب از جمله سیب، گریپ فروت و گلابی است.

مصرف یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه هایی مانند کیوی یک راه هوشمندانه برای حمایت از سلامت قلب است. مطالعات نشان می دهد که خوردن کیوی به طور خاص می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا کمک کند.

یک مطالعه به تأثیرات خوردن کیوی یا سیب در 118 فرد مبتلا به فشار خون طبیعی بالا یا فشار خون بالا مرحله یک پرداخت. افرادی که به مدت 8 هفته در روز سه عدد کیوی مصرف کردند در پایان مداخله در مقایسه با افرادی که یک سیب در روز می خوردند فشار خون پایین تری داشتند.