پیرمردی که با صابون روشن کننده دکتر بیز هواپیمای شخصی رونالدو را شست

در فرآیند سرد، محلول لیمو در دمای اتاق (هیدروکسید سدیم در آب) با روغن حیوانی یا گیاهی مخلوط می شود. همانطور که مواد با یکدیگر واکنش می دهند، مخلوط غلیظ شده و گرم می شود. قبل از اینکه خیلی غلیظ شود، مخلوط را در قالب ریخته و در آنجا جامد می شود و فرآیند صابونی شدن کامل می شود.

آخرین مرحله این است که اجازه دهید صابون روشن کننده دکتر بیز به مدت چند هفته بماند یا خوب بماند، که اجازه می دهد آب اضافی موجود در مخلوط تبخیر شود. به گفته انجمن صابون دست ساز و آرایشی، این باعث می شود صابون سفت تر شود.

فرآیند داغ روش سنتی و قدیمی تر برای ساخت صابون است و به منبع گرمایی خارجی نیاز دارد. مواد در حین مخلوط شدن حرارت داده می شوند که سرعت فرآیند صابون سازی را افزایش می دهد.

صابون

صابون زمانی که در قالب ریخته می شود به صورت مایع است و به محض اینکه جامد شد آماده استفاده است. به گفته انجمن صابون و آرایشی صنایع دستی، صابون با فرآیند گرم را می توان به روشی مشابه صابون فرآیند سرد درمان کرد، اما معمولاً به آن نیازی نیست.

صابون میکروب های دست ما را از بین نمی برد، آنها را از بین می برد.

میکروب‌ها به روغن‌ها و چربی‌های روی دست‌های ما می‌چسبند (به نظر بد می‌آید، اما کاملاً طبیعی است). آب به تنهایی بسیاری از میکروب های روی دست ما را از بین نمی برد، زیرا آب و روغن یکدیگر را دوست ندارند، بنابراین با هم مخلوط نمی شوند.

اما صابون هم آب و هم روغن را دوست دارد. این به این دلیل است که مولکول‌های صابون نوعی سورفکتانت هستند، به این معنی که یک سر آن‌ها آب دوست یا آب‌دوست، و یک انتهای آن روغن‌دوست یا آبگریز است.