زنی با روغن موتور xpress همسر خود را مسموم کرد

برای بهبود بیشتر راندمان در سیستم های موتور خودرو، درک تولید اصطکاک در اجزای آن مهم است. شبیه‌سازی و مدل‌سازی دقیق اصطکاک در اجزای ماشین، از جمله، وابسته به رئولوژی واقعی روان‌کننده و خواص روان‌کننده است، جایی که به‌ویژه دومی ممکن است با افزایش سن ماشین تغییر کند.

برخی از نتایج تحقیقات در شرایط آزمایشگاهی در مورد پیری روغن‌های تجاری موتور با سطوح عملکرد متفاوت (معدنی SAE 30، مصنوعی SAE10W-40 و پایه زیستی) در این مقاله ارائه شده‌اند.

نقش کلیدی عمل فشار و دما در روغن موتور xpress شرح داده شده است. این مقاله شامل نتایج آزمایشات در طول زمان در آزمایشات آزمایشگاهی یک موتور سیکلت تک سیلندر است. کهنه شدن روغن موتور باعث تغییر در مقدار ویسکوزیته دینامیکی آن می شود.

هدف از این کار ارزیابی تغییرات ناشی از دما و فشار در ویسکوزیته روغن موتور در طول عمر آن و انجام آنالیز عدم قطعیت مقادیر اندازه‌گیری شده است. نتایج به عنوان ویژگی های ویسکوزیته و زمان در دماهای مختلف و نرخ برش فشار ارائه شده است.

این مقاله همچنین شامل یک مدل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) است که از نتایج تجربی در مسئله تریبولوژی حلقه پیستون استفاده می‌کند.ماشین ها از قطعات متحرک تشکیل شده اند که با یکدیگر در تعامل هستند.

اصطکاک، که اغلب تولید گرما می کند، بر طول عمر سیستم تأثیر می گذارد و تنش های اضافی را بین اجزای دستگاه ایجاد می کند و احتمال خرابی های شدید را افزایش می دهد. برای چندین هدف، سوخت های زیستی در خط مقدم تحقیقات در بسیاری از زمینه ها قرار دارند.

تولید سوخت های زیستی قبلاً شاهد افزایش فزاینده ای در تولید بوده است: امروزه مقادیر تولید شده در حد 1 درصد سوخت است که پیش بینی می شود تا سال 2030 به 7 درصد برسد.

علاوه بر این، و با توجه به دستورالعمل جدید 2009/28/EC (دستورالعمل RED-انرژی های تجدیدپذیر)، اهداف آینده این است که تا سال 2020 10 درصد از سوخت های رایج جایگزین سوخت های زیستی شوند.