خیاطی که با پر های قرقاول لباس مجلسی دوخت

قیمت قرقاول معمولی علفزارها و زیستگاه های زمین های کشاورزی فروخته می شود آن‌ها پوشش نسبتاً باز مانند زمین‌های چمن و کلش را ترجیح می‌دهند و در زیستگاه‌هایی با چمن، خندق، پرچین، مرداب‌ها و درختان یا بوته‌هایی برای پوشش یافت می‌شوند.

آنها عموماً طیف گسترده ای از انواع زیستگاه را به جز مناطقی با جنگل های بارانی متراکم، جنگل های آلپ یا مکان های بسیار خشک اشغال می کنند.

این انعطاف‌پذیری در معرفی موفقیت‌آمیز آن‌ها به زیستگاه‌های گرمسیری در هاوایی، جایی که تنها بارش‌های شدید و ارتفاعات بالا بیشترین محدودیت زیستگاه را ایجاد می‌کنند، نمونه‌ای است.

آب آزاد نیازی برای نیست، اما بیشتر جمعیت ها در جایی یافت می شوند که آب وجود داشته باشد. در زیستگاه های خشک تر، قرقاول های معمولی آب را از شبنم، حشرات و گیاهان آبدار به دست می آورند.

قرقاول‌های معمولی مناطق کشاورزی را اشغال می‌کنند، اما حرکت به سمت عملیات‌های کشاورزی بزرگ برای زیستگاه مضر است. انتقال کاربری زمین به عملیات بزرگتر شامل از دست دادن زیستگاه لبه مزرعه، حذف بوته ها، سوزاندن باتلاق ها، گرایش به تک محصولی، پراکندگی حومه شهرها و توسعه تجاری است.

این تخریب زیستگاه منجر به کاهش رویشگاه پوششی و کاهش حجم کوچک آب برای می شود.

قرقاول های معمولی پرندگانی با جثه متوسط با بدنی عمیق و گلابی شکل، سرهای کوچک و دم های بلند و نازک هستند. آنها از نظر جنسی دوشکلی هستند و نرها رنگارنگ تر و بزرگتر از ماده ها هستند.

نرها دارای پرهای دیدنی و چند رنگ با دم های بلند، نوک تیز و میله ای و لکه های قرمز گوشتی چشم هستند. رنگ سر آنها از سبز تیره براق تا بنفش کمانی متغیر است.

بسیاری از زیرگونه ها دارای یک یقه سفید متمایز در اطراف گردن خود هستند که نام “گردن حلقه ای” آنها را به آنها می دهد ماده کمتر رنگی است. آن‌ها دارای پرهای قهوه‌ای گاومیش، خال‌دار و مانند نرها دارای دم‌های نوک تیز بلند هستند، اگرچه کوتاه‌تر از نرها هستند.

دو گروه عمده از زیرگونه ها در Phasianus colchicus وجود دارد گروه colchicus یا قرقاول های گردن حلقه ای بومی سرزمین اصلی اوراسیا هستند. میله‌ای هستند و روی مانتو و قسمت زیرین آنها قرمز یا زرد مسی است و حلقه گردن برجسته‌ای دارند.