خوردن گردو سبز در تویسرکان موجب افزایش قد کودکان می شود

در شب، غده صنوبری پستانداران ملاتونین را سنتز می کند، هورمونی با شواهد تجربی از اثرات پلیوتروپیک، مانند فعالیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد چاقی و ضد سرطانی، و محافظت عصبی، که بیشتر به دلیل نقش تنظیم کننده خواب شناخته شده است.

بسیاری از گیاهان حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین زیستی هستند. گردو سبز در تویسرکان یکی از منابع غذایی اصلی فیتوملتونین است، با محتوای متوسط ​​350 نانوگرم در 100 گرم، و اعتقاد بر این بود که این به همراه ALA و آنتی اکسیدان ها زمینه ساز تأثیر مفید بر خلق و خو هستند که در یک آزمایش کوچک 6 هفته ای مکمل گردو در مردان جوان سالم.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ملاتونین گردو جذب می‌شود، همانطور که با افزایش تقریباً چهار برابری سطح ملاتونین سرم در آزمایشی با موش‌هایی که منحصراً با گردو تغذیه می‌شدند نشان داده شد.

یک مطالعه تجربی صحیح که رژیم‌های غذایی را با آرد گردو (حاوی 7.5 نانوگرم در گرم ملاتونین)، ملاتونین مصنوعی و کنترل در مدل موشی سرطان سینه مقایسه می‌کند، بینش جدیدی را در مورد اثرات ضد توموری و تعدیل‌کننده ایمنی فیتوملاتونین گردو ارائه می‌کند.

در مورد عملکرد اولیه ملاتونین، شواهدی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که گردو کیفیت خواب را بهبود می بخشد، موضوعی جالب برای تحقیقات آینده.

در میان غذاهای رایج، گردو یکی از مهم ترین منابع پلی فنول کل است که محتوای آن تا 2500 میلی گرم در 100 گرم گزارش شده است. فراوان ترین آنها الاژیتانین ها، عمدتاً پدانکولاژین هستند.

در واقع، گردو غنی‌ترین منبع گیاهی الاژیتانین (تقریبا 1600 میلی‌گرم در 100 گرم) است. پس از هیدرولیز، الاژیتانین ها اسید الاژیک را آزاد می کنند که بیشتر توسط باکتری های روده به اورولیتین ها متابولیزه می شود، در فرآیندی که تحت تاثیر تفاوت های فردی در میکروبیوتای روده است.

اورولیتین ها بسیار بهتر از الاژیتانین ها جذب می شوند، به جریان خون می رسند و بسیاری از اندام ها و بافت ها را هدف قرار می دهند.

الاژیتانین ها و اورولیتین ها فعالیت های بیولوژیکی زیادی مانند اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی و پربیوتیکی را نشان می دهند که نشان دهنده طیف وسیعی از اثرات مفید بر سلامت انسان است.