لیمو عمانی که در برابر کپک زدگی مقاوم است

چگونه لومی (آهک سیاه / لیمو) را درست می کنید؟ که مزیت طعم کمتر تند را دارد.
همانطور که نام جایگزین برای لومی خواص لیمو عمانی نشان می دهد، این ادویه گیاهی از لیمو ترش درست می شود. این روند کمی پیچیده تر از این است که فقط لیموها یا لیموهای خود را در یخچال بگذارید تا سفت شوند.

به گزارش The Kitchn، لومی از لیموهای ایرانی تهیه می شود که در آب شور پخته می شود و سپس در آفتاب خشک می شود.

محصول نهایی یک آهک چروکیده و کم آب است که جویدن سیاه دانه صبح ناشتا رنگ آن از قهوه ای تا قهوه ای بسیار تیره متغیر است. لیموهای سیاه آمانپرانا در خارج زرد و در داخل سیاه باقی می مانند (دستور العمل داخلی آنها برای طعم مرکبات تر).

حمام آب نمک به خشک شدن آهک ها کمک می کند و از تشکیل کپک جلوگیری می کند. اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید لیمو یا لیموی خشک را خودتان درست کنید.

لیمو

لومی / لیمو سیاه / لیموترش خشک / لیمو خشک بسیار سفت هستند و برای آسیاب کردن آنها باید کمی تلاش کرد.

برای انجام این کار در خانه، می توانید مدل پالتو چرم زنانه لیموترش ها/لیموهای خشک را در حوله بپیچید و با چکش له کنید. سپس می توانید تکه های بزرگی را که در آسیاب ادویه جات مانده یا با هاون و هاون خرد کنید. خوشبختانه آمانپرانا پودر لیموی سیاه خشک شده دارد.

از آنجایی که آسیاب کردن می تواند چالش برانگیز باشد، لیموترش خشک و لیموترش اغلب به طور کامل در سوپ و خورش استفاده می شود. اگر این کار را انجام دادید، ابتدا آهک را با یک چاقوی تیز یا سیخ سوراخ کنید تا مایع پخت داخل شود و طعم آن را جذب کند. قبل از سرو لیمو یا لیمو خشک شده را بردارید.

لیموهای خشک رایحه ای شیرین تشک مسافرتی نوزاد به مارینادها و خورش ها می دهد.
Yotam Ottolenghi در کتاب Plenty More نوشته است که لیموترش خشک (و گاهی لیمو) اغلب در غذاهای ایرانی یافت می شود. او توضیح می‌دهد که لیمو یا لیموی خشک «عطری تند و شیرین به مارینادها، خورش‌ها و سالادها» می‌دهد. طعم آن نیز ترش و کمی تخمیر شده است.

  • منابع:
    1. Yotam Ottolenghi and dried lemon
  • تبلیغات: 
    1. راهکار های افزایش تولید عسل
    2. خاصیت آنتی اکسیدانی انواع عسل
    3. معرفی بهترین نوع عسل فلیپین
    4. استفاده از عسل برای اهداف دارویی