تاثیر رنگ بر نحوه رفتار دانش آموزان

رنگ می تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه رفتار دانش آموزان رنگ خوراکی ایرانی در کلاس، حفظ تمرکز و حفظ اطلاعات داشته باشد.
رنگ های آبی و سبز می توانند آرامش بخش باشند، قرمز و نارنجی می توانند بهره وری را افزایش دهند و رنگ های خنثی می توانند به حفظ تمرکز کمک کنند.
برای مربیانی که کنجکاو هستند که چگونه رنگ خوراکی مایع می تواند به ایجاد یک محیط کلاس درس موثرتر کمک کند، این قطعه برای شما مناسب است.
Grant Larson Productions (GLP) نشان می‌دهد که چگونه رنگ‌ها می‌توانند حافظه را بهبود بخشند، توجه دانش‌آموزان را به خود جلب کنند، و به افرادی که نیازهای ویژه دارند کمک کنند.
و همچنین چگونه معلمان می‌توانند رنگ خوراکی ۱۴۰۱ خاص را در درس‌های خود بگنجانند. در نهایت، نحوه ادغام این اصول را در محتوای ویدئویی آموزشی مورد بحث قرار خواهیم داد.

وقتی صحبت از آنچه دانش آموزان به خاطر می آورند و قالبی که در رنگ خوراکی مورد آزمایش قرار می گیرند به میان می آید، رنگ نقش مهمی ایفا می کند.

در مطالعه ای که در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد، آزمودنی هایی که تصاویر رنگی به آنها ارائه شد، 5 تا 10 درصد در آزمون حافظه در مقایسه با همتایان خود که تصاویر سیاه و سفید دریافت کردند، بهتر عمل کردند.

در حالی که این ممکن است قابل توجه به نظر نرسد، به یاد داشته باشید که بهبود 10 درصدی یک تفاوت نمره کامل در زمینه مدرسه است.

جالب توجه است، مطالعه روانشناسی تجربی همچنین نشان داد که عملکرد دانش‌آموز زمانی بدتر می‌شود که تصاویر به صورت رنگی ارائه می‌شوند و سیاه و سفید آزمایش می‌شوند و بالعکس.

این یافته نشان می دهد که ثبات رنگ در کلاس درس بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر از طریق نمودارهای رنگی به دانش‌آموزان در مورد قسمت‌های مختلف یک گیاه آموزش داده‌اید.

سپس آزمونی با نمودار سیاه و سفید ایجاد کرده‌اید، ممکن است نمرات دانش‌آموزان شما دچار مشکل شود.

وقتی صحبت از ارائه‌های چند رسانه‌ای می‌شود، مجموعه‌ای از مطالعات در نشریاتی مانند علوم روان‌شناسی، مجله روان‌شناسی تجربی، و مجله روان‌شناسی نشان داد که رسانه‌های رنگی در مقابل سیاه و سفید منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد توجه و حافظه برای دانش‌آموزان شده است.

  • منابع:
    1. The Psychology of Color: How Do Colors Facilitate Classroom Learning?
  • تبلیغات: 
    1. داستان آلوئه ورا که در مریخ می روید!
    2. نوعی گلاب که فرمانروایان مصر به همسر خود هدیه می دادند
    3. آتش نشان چگونه کودک را زیر کنجاله نجات داد؟
    4. رسم عجیب مردم نیوزیلند برای خوردن سوهان