انجیر خشک برادران حسینی سبب آشتی بین زن و شوهر شد

یونانیان باستان از انجیر خشک برادران حسینی به عنوان داروی تقویت کننده استفاده می کردند. در یونان باستان انجیر را میوه ای مقدس می دانستند که مربوط به باروری و عشق است. انجیر می تواند باروری را افزایش دهد زیرا سرشار از مواد معدنی، روی، منگنز و منیزیم است که برای بهبود سلامت باروری انسان ضروری است.

این مطالعه به اجرای آبگیری اسمزی (OD) به عنوان یک پیش تصفیه هوا خشک کردن در نیمه انجیر، با هدف تسریع خشک کردن، صرفه جویی در انرژی و بهبود کیفیت محصول مربوط می شود.

اثر نسبت جرم جامد به مایع، دمای فرآیند (25-45 درجه سانتیگراد) و مدت زمان (تا 300 دقیقه) بر فعالیت آب (aw) و پدیده حمل و نقل در طول OD، مدل‌سازی شد. ضرایب نفوذ موثر، زمان خشک کردن و مصرف انرژی نیز در طول خشک کردن هوا در دمای 50-70 درجه سانتیگراد محاسبه شد.

در شرایط بهینه OD (90 دقیقه، 45 درجه سانتیگراد)، بیشترین تلفات آب و نسبت افزایش جامد به دست آمد، در حالی که aw (برابر با مقدار اولیه 0.986) به 0.929 کاهش یافت. زمان خشک کردن نمونه‌های OD و شاهد در هوا به ترتیب 12 و 21 ساعت در دمای 60 درجه سانتی‌گراد برآورد شد که انرژی مورد نیاز را تا 31.1 درصد کاهش داد.

کیفیت انجیر خشک به طور سیستماتیک در طول نگهداری کنترل شد. خشک کردن هوا با کمک OD منجر به محصولی با کیفیت بهتر و ماندگاری طولانی شد.

انجیر (Ficus carica L.) میوه‌ای با کیفیت غذایی برتر است که به طور گسترده در یونان، ترکیه، ایتالیا و الجزایر مصرف می‌شود. انجیر سرشار از چندین ویتامین و همچنین منبع مهم کربوهیدرات است، انجیر عمدتا به صورت تازه مصرف می شود.

با این حال، به دلیل رطوبت بالای آنها که رشد میکروبی را افزایش می دهد، بسیار فاسد شدنی هستند، که باعث می شود عمر کوتاه پس از برداشت آنها طولانی شود.