استفاده از سیب خشک ارگانیک برای فضانوردان ممنوع شد

در این مطالعه سیب از یک باغ سیب محلی بوتوسانی، رومانی تهیه شد. سیب‌های تازه انتخاب شدند، شسته و به‌صورت طولی برش داده شدند، به‌دنبال محور عمودی‌شان، به برش‌هایی به ضخامت 4 میلی‌متر و 3 تا 7 سانتی‌متر با استفاده از یک چاقوی آشپزخانه (پس از برداشتن هسته سیب) و سپس در محلول نمک لیمو (4 درصد) به مدت 7 سال غوطه‌ور شدند.

دقیقه برای غیرفعال کردن آنزیم های قهوه ای، با توجه به روش های توصیف شده توسط Nyangena و همکاران. غوطه وری در شرایط عادی انجام شد. برش های سیب از محلول خارج شد و با آب مقطر شسته شد.

پس از آن، آب چسبیده از سیب خشک ارگانیک در پایان غوطه وری با استفاده از دستمال کاغذی خارج شد. سپس نمونه‌ها در سینی‌های سوراخ‌دار قرار گرفتند و تا وزن ثابت در معرض خشک شدن قرار گرفتند.

خشک کردن سیب خشک ارگانیک با استفاده از دو نوع خشک کن آون و خشک کن انجام شد. آبگیر دمای داخلی را کنترل می کند و ثابت نگه می دارد، در حالی که اجاق گاز تمایل به تغییر دما دارد.

درب فر در طول خشک شدن کمی باز نگه داشته می شد و از دماسنج برای بررسی دمای فر استفاده می شد. دمای خشک کردن 65 درجه سانتیگراد بود. تمام نمونه ها تا وزن ثابت خشک شدند.

مطالعات متعددی در مورد خشک کردن تراشه سیب در دمای بین 40 تا 90 درجه سانتی گراد (خشک کردن همرفتی) اما همچنین بین 35 تا 85 درجه سانتی گراد (مایکروویو، مادون قرمز یا خشک کردن انجمادی در خلاء) وجود دارد. به گفته اونال و همکاران، به نظر می رسد خشک کردن سیب در دمای 65 درجه سانتیگراد فرآیند خوبی برای تولید تنقلات سالم و با کیفیت بالا برای مصرف کنندگان و صنایع غذایی باشد.

افزایش دمای غذا باعث تبخیر رطوبت می شود و هوای حرکت روی غذا رطوبت را می برد. تعادل دما و رطوبت برای خشک کردن موفق غذاها مورد نیاز است. رطوبت بالا و دمای پایین می تواند باعث شود غذا به آرامی خشک شود و رشد میکروارگانیسم ها را تشویق کند.

افزونه Penn State Let’s Conserve Drying Fruits and Pegetables (Dehydration) دستورالعمل های مفصلی را در مورد جنبه های مهم خشک کردن همانطور که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت ارائه می دهد. حفظ مواد غذایی: خشک کردن میوه ها و سبزیجات دانشگاه جورجیا، منبع عالی دیگری برای مطالعه است.