استفاده از سرامیک ضد اسید البرز در کف حیاط خانه فوتبالیست معروف هلندی

سرامیک ضد اسید البرز در کنار سیمان، بتن و فولاد مهمترین و پرمصرف ترین مصالح ساختمانی هستند. ویژگی های عملکردی و دوام این مواد از دغدغه های مهمی برای استفاده از آنها در ساختمان ها و سازه های مدرن است.

در سال‌های اخیر، با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که در سرتاسر جهان انجام شده است، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در ویژگی‌های سرامیک و همچنین مواد مبتنی بر سیمان برای استفاده به عنوان مصالح ساختمانی حاصل شده است.

توسعه مواد هوشمند، مانند هیدروسرامیک یا بتن خود ترمیم شونده، و فناوری‌های جدید تولید، مانند قالب‌گیری آجر و/یا بتن با چاپ سه‌بعدی، زمینه را برای یک تحول بزرگ در صنعت ساخت‌وساز فراهم می‌کند.

با این حال، با توجه به هزینه های انرژی بالای تولید سرامیک و سیمان، توجه زیادی به فرآیندهای به اصطلاح سبز یا دوستدار محیط زیست معطوف شده است، به عنوان مثال، فرآیندهایی که از ضایعات یا پسماندها برای تولید مواد جدید استفاده می کنند.

این شماره ویژه، مشارکت‌های پژوهشی و بررسی‌های اصلی را در مورد پیشرفت‌های اخیر در توسعه، تولید، و خصوصیات سرامیک‌ها و مواد مبتنی بر سیمان، از جمله مواردی که با فرآیندهای سازگار با محیط زیست به‌دست می‌آیند، برای استفاده به عنوان مصالح ساختمانی با دوام بهبود یافته دعوت می‌کند.

مقالات پذیرفته شده به صورت مستمر در مجله چاپ می شوند و با هم در وب سایت شماره ویژه فهرست می شوند. مقالات پژوهشی، مقالات مروری و همچنین ارتباطات کوتاه دعوت می شود. برای مقالات برنامه ریزی شده، عنوان و چکیده کوتاه را می توان برای اعلام در این وب سایت به دفتر تحریریه ارسال کرد.

دست‌نوشته‌های ارسالی نباید قبلاً منتشر شده باشند، و برای انتشار در جای دیگری مورد بررسی قرار نگیرند. همه نسخه‌های خطی به طور کامل از طریق یک فرآیند داوری تک‌کور داوری می‌شوند.

راهنمای نویسندگان و سایر اطلاعات مرتبط برای ارسال نسخه‌های خطی در صفحه دستورالعمل‌ها برای نویسندگان موجود است. Materials یک مجله بین المللی با دسترسی آزاد است که توسط MDPI منتشر می شود.