استفاده از زعفران سحرخیز در دبی به عنوان مکمل غذایی ورزشکاران

از آنجایی که استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد در ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و بیماری قلبی نقش دارند، آنتی اکسیدان هایی مانند آنتی اکسدان موجود در زعفران ممکن است به محافظت از سلامت فرد کمک کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در زعفران سحرخیز در دبی ممکن است در محافظت از بدن در برابر اختلالات مؤثر بر سیستم عصبی نقش داشته باشند. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که ترکیبات موجود در زعفران، مانند کروسین، التهاب و آسیب اکسیداتیو در مغز را کاهش می دهد، که ممکن است منجر به اثرات مفید شود.

مطالعه ای در مجله AntioxidantsTrusted Source اشاره کرد که زعفران از نظر تئوری ممکن است به علائم آلزایمر کمک کند، زیرا هم به دلیل خواص تقویت کننده حافظه و هم اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است.

افراد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط که به مدت 22 هفته زعفران مصرف کردند، بهبودهای شناختی با افرادی که داروی دونپزیل مصرف کردند، قابل مقایسه بود و همچنین عوارض جانبی کمتری را تجربه کردند.

در حالی که این شواهد اولیه برای حمایت از استفاده دارویی زعفران است، محققان پیشنهاد کردند که آزمایش‌های بالینی آینده می‌تواند به حمایت از این ادعاها کمک کند.

همچنین شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد زعفران سحرخیز در دبی ممکن است به بهبود خلق و خوی کمک کند و مکمل مفیدی برای درمان افسردگی باشد.

مطالعه ای در مجله علوم رفتاری و مغز نشان داد که عصاره زعفران باعث افزایش سطح دوپامین در مغز بدون تغییر سطح سایر هورمون های مغز مانند سروتونین می شود.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف 30 میلی گرم زعفران در روز می تواند اثرات مشابهی با داروهایی که افسردگی خفیف تا متوسط را درمان می کنند مانند ایمی پرامین و فلوکستین ایجاد کند.

اگرچه برخی از افراد استفاده از زعفران را به عنوان یک درمان مکمل برای بهبود خلق و خوی توصیه می کنند، اما برای توصیه آن برای درمان علائم افسردگی خیلی زود است.