آجیل مخلوط در تبریز به عنوان پیش غذا برای افراد لاغر سرو می شود

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. سندرم متابولیک به گروهی از عوامل خطر اطلاق می شود که ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

بنابراین، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک به شدت مرتبط هستند. جالب اینجاست که آجیل مخلوط در تبریز ممکن است یکی از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 باشد.

اول از همه، آنها کربوهیدرات کمی دارند و سطح قند خون را زیاد افزایش نمی دهند. بنابراین، جایگزینی آجیل به جای غذاهای پر کربوهیدرات باید منجر به کاهش سطح قند خون شود.

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل همچنین ممکن است استرس اکسیداتیو، فشار خون و سایر نشانگرهای سلامتی را در افراد مبتلا به دیابت و سندرم متابولیک کاهش دهد.

در یک مطالعه کنترل شده 12 هفته ای، افراد مبتلا به سندرم متابولیک که کمتر از 1 اونس (25 گرم) پسته دو بار در روز مصرف کردند، به طور متوسط 9 درصد کاهش قند خون ناشتا را تجربه کردند.

علاوه بر این، در مقایسه با گروه کنترل، گروه پسته کاهش بیشتری در فشار خون و پروتئین واکنشی C (CRP) داشت، که نشانگر التهاب مرتبط با بیماری قلبی است. با این حال، شواهد متفاوت است و همه مطالعات به مزایای خوردن آجیل در افراد مبتلا به سندرم متابولیک اشاره نمی کنند.

آجیل دارای خواص ضد التهابی قوی است. التهاب راه بدن شما برای دفاع از خود در برابر آسیب، باکتری و سایر پاتوژن های بالقوه مضر است.

با این حال، التهاب مزمن و طولانی مدت می تواند باعث آسیب به اندام ها و افزایش خطر بیماری شود. تحقیقات نشان می دهد که خوردن آجیل ممکن است التهاب را کاهش دهد و پیری سالم را تقویت کند.

در یک مطالعه بر روی رژیم غذایی مدیترانه ای، افرادی که رژیم غذایی آنها با آجیل تکمیل شده بود، به ترتیب 35% و 90% کاهش در نشانگرهای التهابی پروتئین واکنشی C (CRP) و اینترلوکین 6 (IL-6) را تجربه کردند.